JALのグランドスタッフの最高のサービス、JAL国際線の最低なサービスとかぼちゃと青いりんごのスープ JAL has fantastic ground staff, poor cabin crew and my pumpkin and apple soup!

昨日、調子の悪いダーリン(夏風邪)を置いて(ごめんね!)シドニーに到着しました。JALのサービスの関して色々観察させて頂きました。成田空港のグラウンドスタッフの以前と比べると180度変わりました。関心しました。国際線の機内サービスに関してはがっかりしました。殆どの乗客がオーストラリア人でした。その為かどうか分かりませんが倒産前のサービス態度と変わりがなかったです。悪く言えばオーストラリア人乗客に対してあまり頑張らなくても良い考えでも????
シドニーは真冬で毎日が雨ですが寝やすくて出掛けなくて済むので最高です。長女は料理が上手(母似?)でスープのレシピーの本を置いてありました。早速かぼちゃと青いりんごのスープに挑戦中!!素敵な景色を見ながら料理も楽しいです!!
。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。
I arrived in Sydney yesterday after parting with dear( sick) sweet JM….. Look forward to seeing you again soon! JAL ground staff service has really improved….in fact they are amazing! I was expecting big things from the cabin crew but they were VERY dissapointing! Most of the passengers were Australians so maybe the Japanese JAL crew didn’t see any point in trying hard for non – Japanese passengers?
It is winter here in Sydney, great for sleeping and great for staying at home! Daughter Naomi is a fantastic cook ( she learnt if from me!), I found her soup recipe book and am cooking pumkin and apple soup. Yummmmmmmmmmmmmm!! Cooking with a great view really isn’t that hard! It is a delight….
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s