六本木の ごみ ポイ捨て問題とフジテレビの排外的な 報道 . Xenophobic undertones in Fuji TV’s report of a rubbish problem in Roppongi

フジテレビ特集で六本木ポイ捨てゴミ問題をみました。すると 最初に流れる映像は 外国人+外国人and 外国人・・・・ええ??六本木の人口が ほとんど 日本人のはずです・・・・

根本的に外国人が ポイ捨てが問題の原因ではないかのようなニュアンスの 映像を流し、誰が見ても モラルの低い外国人が悪いと思う・・・・ 元と言えば 六本木では ゴミ箱が足りなくて 捨てる場所がないそうです。 飲食店前に カメラを設置し、ゴミ捨て方について 調査の ビデオが流れた・・・・その映像に は 不法投棄をする 外国人の姿がありません。全員が日本人です。 私は外国人が ゴミのポイ捨てをすると 言っていません。私が言いたいことは マスコミの 排外的な映像の流しが方で 誰が見ても 責任が外国人に あると 思ってしまう人は多いはず・・・・又、マスコミは 怖いです。 ありのままを 伝えていません。視聴者は なんでも 自分で よく考えて 理解して欲しいものです。 私の意見ですが 問題は 港区役所に ある・・・・

今回の 報道は 本当に 六本木 ゴミ ポイ捨て問題だったかしら? それとも もっと 排外的な 目的で報道をしたか???

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

Yesterday on Fuji TV news I watched a segment regarding a rubbish problem in the red light area of Roppongi . Tactlessly the segment began with footage of foreigners and foreigners AND foreigners drinking in the area surrounded by the rubbish. In fact this xenophobic screening seemed to go on forever. Strange because there are far more Japanese in Roppongi than foreigners. The real problem is there are not enough rubbish bins in the area. After the strongly implied “foriegners are creating this problem”,  a hidden camera was  placed behind an allocated rubbish area to see if people were actually throwing their rubbish away in an appropriate way. Ironically, not one foreigner was seen on the camera, it was the Japanese who were illegally dumping their rubbish.. So, why the looooong footage of badly behaved foreigners to begin with?? The real problem has been created by the Minato Ward  in failing to provide enough bins.. Be careful the way you interpret what you see in the news, it usually has an underlying purpose. This time a rubbish problem has been turned into one of a more xenophobic nature.

Français : Nuit à Roppongi, Tokyo au Japon.

Français : Nuit à Roppongi, Tokyo au Japon. (Photo credit: Wikipedia)

JAL支店長の 御訪問 A visit from a JAL manager.

JAL B767

JAL B767 (Photo credit: DearEdward)

凄い・・・ JALの松江支店長が 3時間半 車に乗って、昨日の件を 謝罪に来ました・・・・・感激しました・・・ 麦茶だけ 飲まれて 急いで帰りました。 感謝・・・・

又、新たな気持ちで JALに 乗ります・・・

支店長の お陰で 良い 結婚記念日になりました・・・

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

Wow….a manager from JAL drove 3 and half hours just to apologise to me!! I am impressed. I begged him to stay for a coffee but he was in a hurry to leave…….

Guess I will be flying with JAL again…. It also did end up being a nice anniversary.

言いたいことを言う人 大好き・・・・ 私の ブログの 「育ての親」がこんなこと 投稿しました。 得に 責任その⑤を 同感します・・・・

奉行

責任その① 3年前にだらしない事してたら政権交代されてしまった自民党
責任その② 1回政権交代しなきゃ駄目と民主党を勝たせてしまった国民
責任その③ 民主党の中身(日教組系・労働組合系含む)知っていながら選挙応援して納得していた中小企業経営者
責任その④ 鳩山元総理の迷走→菅元総理への引継ぎで「駄目だこりゃ」と気付いていたのに「政権交代1年じゃ結果は出ない。暖かく見守ろう。」とか見切りが付けられなかった民主党応援者。
責任その⑤ 国民の為と偽りながら次の選挙で再選される為の事だけしか考えていない国会議員の先生達
責任その⑥ 3年前に「鳩山由紀夫首相がニューヨークの国連本部で開かれた国連気候変動サミットにおいて演説内で温室効果ガス25%削減を発言」したのに原発0%に。。「次の選挙は出ない」と言っていたのに新党まで作ろうとする元総理?(議員数削減の為に総理辞めた人は次の選挙に出ないでロビー活動すれば良いと思うけど。

そう言えば日本も消費税は無かった時代がありました。
でも、その頃は物品税とか色々あったかな?
月次の試算表のファイルに世界の消費税比較が出ていました。

日本の消費税5%ってのは世界の中では低い方なんですね。
そりゃ全ての国民に公平・平等な課税なんてあり得ないよね?
政権交代だって民主主義だって結局のところ多数決でしょ?
51対49でも勝てば決まり。
負けた49の人は従わなきゃいけない。。
それくらいの接戦なら次回に期待も持てるかな?
消費税のプラスの部分は全ての国民から消費に応じて税金を徴収出来る事?
マイナスというか不公平な部分は高所得者の負担と低所得者の負担感が違う事?(でも所得税高いけどね)
出来るものなら昔の物品税とかと絡めて・・
食品5%据え置き
高級品30%!
線引きは「エイヤァ!」で決めなきゃ無理でしょね。
大反発もあるでしょうね。
高級ブランド買う人、買える人は30%でも50%でも払えばいんじゃないかな?(自分で買うより買ってもらう人の方が多いはずだし?海外旅行が増えるかな?)
ベンツ・BMW・LEXUS等など30%だと売れなくなるのかな?(ステイタス上がらんじゃろか?)
「庶民の為に消費税上げちゃ駄目!」という本当の庶民はエルメス・ルイヴィトン・ベンツなんかどうなったって関係ないはずなんだけど・・。
飲食店もね、客単価3,000円までは5%で10,000円超えるとこは30%でもいんじゃない?(交際費課税もダブルで?青天井にすりゃイイかも?)

国の未来より次の選挙で勝ち残る為だけの公約を掲げている新政党の皆さん!
みんなにニンジン食わせるみたいな姑息な事しないで、堂々と「嫌われる人」には敵対でいんじゃないかな?
商売でも「ターゲット絞れ」って言うじゃないですか?
そんな選挙の方が面白いって思うのは私だけでしょうか?

・・・何だか朝から躁鬱モードの躁↑↑↑

View original post

息子のために 海鮮・キムチ・チジミ。Seafood and kimchi pancakes for my son.

Scallions

Scallions (Photo credit: beautyredefined)

家は良いね・・・・ 久しぶりに 帰ったと思えば 疲れが出る。 今度、東京に居る息子に 行くので 今日からお料理を頑張っていています・・・ 海鮮・キムチ・チジミの中に 玉ねぎもたっぷり入れ、韓国で買った 美味しいゴマ油を かけ、美味しく仕上げました。 息子のために10枚を 冷凍して 持って行きます。幸せな息子・・・・幸せな母???

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

I love being at home. But as soon as I come home I seem to be overcome with fatigue….but what can you expect when you are away from home as much me??

Anyway……..today I have been in the kitchen cooking food to take to my son who lives in Tokyo. I have made Korean seafood and kimchi pancakes. Usually it is full of chives, spring onions etc, but this time I also threw in sliced onions….. very nice. I am freezing 10 for my baby. Lucky him….and lucky me being able to see him……

日本のマスコミは誰に左右されていますか。Who controls the Japanese press??

大飯原発再稼動反対官邸前デモ。中東や他国の反政府デモはメディアは報道するが、なぜ自国のデモは報道しないのか!
恥ずかしくないのか?
マスコミ諸君。

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

Today there was a huge public demonstration in front of the PM’s residence in Tokyo. It regarded the re-commencement of the Oi Nuclear Plant. The Japanese press reports on foreign anti government demonstrations but uses “black out tactics” when it comes to inconvenient news such as this. This huge demonstration has not been reported. Regardless of whether you are against or for nuclear energy you have a right to know ……..shame on your Japanese press…….

名前があった・・学術誌が 届いた。My name in print, the academic journal arrived!!

学術誌が届いた・・・・確認したら たしかに私の紹介があった・・・ 私の学術研究論文もあった、過去, ファイナンシャルタイムズ投稿、そして新聞で自分自身の 連載コラムも嬉しかったけど 学術誌に 選ばれたのが 格別に 嬉しい・・・・・次は 卒業論文の一章を書き直して

出してみなくちゃ・・・

The academic journal arrived. My name is there and so is my research paper!!! In the past, a published letter to the editor in the Financial Times and my own column in a Japanese newspaper made me excited but this is special again. Now I will have to see if I can re-write one of my thesis chapters and try again….

日本語能力一級を受けて来ました。 I have just taken the Japanese Language Proficiency Test N1

Osaka University logo

Osaka University logo (Photo credit: Wikipedia)

昨日、大阪大学で 日本語能力一級(N1)の試験を 受けて来ました。今後、日本の大学院に進むなら 持った方が良いのではないかと 感じ 挑戦してみました。日本語能力一級は 日本の大学を(国費留学)を希望している 外国人学生には 必要なものであり、日本で年に二回しか開催しない(外国は年に一度)のため、若い学生が 多くて びっくりしました。特に中国人、その次は 韓国人の学生が 多かったですね。

二つの試験が あり、合計、3時間半でした。試験の 難昜度が 高くて、日本人も 答えられない問題が たくさん含まれています・・・・(と言うか ただ日本人に生まれたから 日本語が上手と言いきれません・・・)….試験の合格率が 35%だそうです・・・・どうしよ??? でも・・・ 自宅で練習した 問題集より はるかに 簡単に感じました。そして、想定していたほど 漢字問題が少なくて びっくりしました。ひょっとして 多数の中国人の受験生に 有利にしないように???

試験会場に向かう時に ドキドキしている 自分はこんな 気分でした→

*こんな年で あえてこんな 困難なことしなくては 良いのではないか? 行かないで 引き返しても 誰にでも迷惑も掛けない・・・・と ふっと 思いました。でも・・・・・それは 私に (絶対)に出来ないことです。私の 背中が 押されているような 気がして 楽に前に 進む。ひょっとして 亡き母が私を 押してくれているかも 分かりません・・・・ 9月初旬の発表まで 忘れます・・・駄目なら 又 12月に受けます・・・・・

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

Yesterday I took the Japanese Proficiency Exam Level 1 held at Osaka University. It is a not a prerequisite for the PhD programme I hope to attend in Tokyo, but I think it will help in my application and future studies. The exam was held at Osaka University. Simply amazed at how many foreign students were there. Chinese and then Korean students seemed to make up the majority of the attendees. The exam is a must for foreign students who wish to receive a Japanese Government Scholarship.

3/5 hours for two exams.Phew…. The level is very high, in fact most Japanese would have difficulty (but then again, just  because you are born Japanese doesn’t exactly mean you have a wonderful command of the language??). I hear the success rate is 35%?? Oh no….. but the actual exam was far easier than the practice drills I did at home…..so here is hoping???

I was surprised to see there were fewer Kanji ( Chinese characters) questions than I expected. Maybe there are less, with the intention of not to give the Chinese students an advantage???

On my way to the exam I was of course very nervous and I found myself asking myself whether I wanted to just turn around and go home, as giving up ( at my stage of life) wouldn’t really inconvenience anyone….. NO WAY!!! Of course I wouldn’t give up. I seem to have this strength that comes from some where, like someone is pushing me along…..maybe it is my dear mother??