朝鮮学校の無償化排除の日本政府の根拠は何? What are the hidden intentions in the Japanese Government’s refusal to fund Korean schools in Japan?

朝鮮学校の無償化排除の日本政府の根拠は何?

What are the hidden intentions in the Japanese Government’s refusal to fund Korean schools in Japan?

高等学校の無償化は何? 2010年から始まった画期的の方針とも言える。日本政府として家庭の状況にかかわらず、すべての高校生は安心して勉学に打ち込める社会を築くこと、そのために改定の教育分担を軽減し、子供の教育の機会を保障するものでも

ある。1人当たり、1年間で12万円を保障すると言うこと。支給対象には「高等学校の課程に類する課程」-外国人学校も含まれている。2012年4月からドイツ人学校(1校)フランス学校(1校)、イギリス人学校(1校)中華学校(2校)、韓国学校(1校)、ブラジル人学校(8校)インタナショナルスクール (17校)の31校が指定され、その後、他の外国人学校が2校指定に加わり33校となっている。しかし、 朝鮮学校の10校は今までに指定を受けておらず、全国に居る ほぼ1800人の朝鮮学校生徒は受給出来ない状態。

どうして朝鮮学校朝鮮学校が適応対象外から除外された?

無償化の条件→

*「高等学校の課程に類する課程を置く外国人学校の指定に関する基準について」→「原則として「専修学校高等課程」に求められている水準を基本とする。この指定基準を「教育課程等」「教員の資格」「施設・設備」「運営及び情報提供」の4つの項目としたのである。朝鮮学校はすでに文部省への書類提出や学校訪問と調査によって確認されている。

朝鮮学校の無償化を反対する理由→

朝鮮学校への高校無償化適用について 反対する人たちの中には「教育内容が反日教育」との口実が多い。もちろん 朝鮮学校は反日教育も していません。

それでも、この「反日教育」との基準では①「既に指定されている他の外国人学校について教育内容を基準としていないこと」②「既に指定されている専修学校高等学校課程について、具体的な教育活動の内容に関する基準が定められていないこと」この二つを理由により、「個々の具体的な教育内容について基準としない」としている。

この差別的な扱いは国連の人種差別撤廃委員の勧告(2010年3月)によってすでに国際問題化され国際社会から強い批判を受けているに関わらず、日本政府は深刻に受けられてもいない。

私の考え:朝鮮学校の高校無償化は正当化した民族差別

*政治問題と教育問題は区別すべき

*朝鮮学校の生徒の保護者と何代前から日本の納税者

*子供の教育に差別的な行為―すでに朝鮮学校の授業料への支援がないために、朝鮮学校への進学や進級を断念せざるをえない子どもも多く、マイノリティの教育権が侵害されている。本来なら 日本の狙いは朝鮮学校の強制閉鎖のつもりではないでしょう。

*朝鮮学校の生徒は 韓流ブームで重要な役をこなしている。日本人で韓国語が出来る人が少ないので映画の字幕や吹き替えや大事なパイプ役として彼らが大活躍してくれています。

*他の外国人学校の生徒と比べると日本生まれの朝鮮学校の生徒は日本に留まる、日本の社会に貢献をする、そして、今後も韓国・北朝鮮と 大事な 掛け橋となる。

*シドニーにある日本人学校は日の丸を掲げて、オーストラリアと異なる歴史を教えています。けれども、オーストラリア政府からちゃっかりと 補助金を貰っています。日本の歴史教科書に 日本軍の手によるオーストリア人の捕虜死亡率が34%だったと教えていないはず・・・

*私は在日外国人です。4人の子供もちで、私たち夫婦が子供のアイデンテティを尊重する相応しい教育を選びました。

*日本政府として家庭の状況にかかわらず、すべての高校生は安心して勉学に打ち込める社会を築くこと、そのために改定の教育分担を軽減し、子供の教育の機会を保障するものでもあるなら、どうして 在日コリアンを排外する?彼らも 日本社会の一員!!それとも在日コリアンに対する 差別は日本社会に正当化しているので 皆さんは 納得しますか?私は はっきり言って 差別としか思えません。

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What is special funding for High Schools in Japan?

In 2010 the Japanese government surprised the nation in announcing they would provide funding for high school fees in an effort to reduce the financial stress on families. The government guaranteed that all high school students would be able to study free from financial concerns. Under the conditions of this new policy, special schools and foreign schools were included. A total of 33 international schools- German, French, English, Chinese, Korean (ROK), Brazilian and 19 international schools. Shockingly, despite meeting all of the requirements the 10 Chongryun schools (North Korean) have been excluded from the funding and 1800 Korean students in Japan have been left out in the cold.

Requirements for funding-

All schools must meet the requirements in curriculum, teacher’s qualifications, facilities and equipment, provide information regarding management. The Chongryun schools have met all the above requirements.

Why are Chongryun schools denied funding?

Those people in Japanese society who do not endorse funding justify that the curriculums of the Chongryun schools instill “anti-Japanese sentiment” in their students. This of course is a fabrication far from the truth as the schools work towards reconciliation rather than conflict. Ironically, the conditions for funding maintain that ①There is no reference required regarding the curriculums of schools that meet the conditions for funding (including all foreign schools) ② The schools that meet the conditions will not have the content of their curriculums monitored.

In March 2010 the issue was reported to United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination (CERD), and acknowledged as an international issue, but despite international criticism the Japanese government refuses to concede the severity of the issue.

My thoughts-

l  Politics and education is a separate issue.

l  The parents and grandparents of students at the Chongryun schools have been tax payers in Japan for generations.

l  This is outright discrimination. Due to the lack of funding and financial difficulties for parents at Chongryun schools many students have to choose to attend a Japanese school or give up school. This is a severe infringement in the right to a minority education and it seems that the Japanese Government’s intention is to force the closure of all Chongryun schools.

l  Few Japanese speak Korean, so the strength and success of the Korean Wave and the warming in the relationship between Korea and Japan has been due to the hard work of the graduates from the Chongryun schools.

l  While the students at most international school students will inevitably leave Japan, the graduates of the Chongryun schools will remain in the country of their birth- Japan. They, like every Japanese citizen will contribute to society and be bridge builders between Japan and the Korean peninsula.

l  The Japanese school in Sydney, displays the Japanese flag and teaches a different version of history to Australia. BUT they receive Australian Government funding. I doubt there is mention that 34% of Australian POWs died as a result of Japanese treatment during WW2 in Japanese textbooks.

l  I am a foreign resident in Japan. I am also a parent of 4 children. When my husband and I chose the education direction we wanted for our children we placed high priority on an education that would value our children’s identities. Isn’t this also a right of Korean parents who wish to send their children to a Chongryun school?

l  The Japanese government guaranteed that in providing funding for high school fees it would reduce the financial stress on families and that all high school students would be able to study free from financial concerns. Well, then, why are Korean students in Japan being left out in the cold? The Korean students at the Chongryun students are important members of Japanese society. Or, could it possibly be that discrimination against Koreans in Japan is justified and no one cares? I don’t think there is justification for refusing to fund Chongryun schools, it is just blatant discrimination!!

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